Gyors reggeli tipp

Reggelire ideális diétázóknak egyaránt. Zsírszegény tehéntúrót keverj el zabpehellyel, egy pici vízzel és édesítőszerrel. Nagyon finom, ajánlom mindenkinek. Minőségi szénhidrát, lassú felszívódású fehérjével. Egészségetekre!

Reggeli variáció - Fehérjés zabkása

Ez az egyik kedvenc reggelim, ami pillanatok alatt elkészül. Minőségi szénhidrátban gazdag, fehérjében gazdag és finom, laktató. Elegendő energiát ad a nap kezdéséhez. Az anyagcserét pedig teljesen felpörgeti. Diétában is ajánlott, sportolók és testépítők előszeretettel fogyasztják.

Zabkása, csokis fehérjével

Hozzávalók:

  • Kb. 5 evőkanál (50 gramm), teljes kiőrlésű apró szemű natúr zabpehely.
  • 1 mérőkanál (kb. 15 gramm) csokoládés vagy vaníliás fehérjepor.
  • 150 ml víz.
  • Aszalt szilva 2 db.
  • Egy evőkanál hántolt mandulaforgács.

Elkészítése:

Egy edénybe tegyük bele a fehérjét és a zabpelyhet majd engedjünk hozzá vizet. Kis rózsán, alacsony lángon főzzük addig, amíg megpuhul és elkezd sűrűsödni, akár egy tejbegríz. Öntsük egy tányérba, szórjuk meg a tetejét mandulával és aszalt szilvával. Máris fogyasztható.

Aki szeretné az víz helyett készítheti 0,1%-os zsírtartalmú tejjel, de diétában inkább a tejet kerüljük ha lehet. Ízesíthető még édesítőszerrel, további ízű fehérjeporokkal, fahéjjal, zöld almával, akár bele is reszelhetjük, valamint egyéb magvakkal.

Jó étvágyat, szép napot!

Zabkása

A gabonák közül az egyik legízletesebb a zab, melyet sokféleképpen lehet elkészíteni. Pelyhesített formája az egyik legkedveltebb reggeli, és a müzlik fontos alapanyaga is. Ismerjük most meg a zabkását, mely ízletes, fűszeres finomság a téli időszakra.

A zab az egyik legfinomabb gabonafajta, a gyerekeknek is nagy kedvence. Édeskés íze miatt remekül illik süteményekhez, édességekhez, valamint a reggeli müzlinek is fontos alkotója. A zabkása Észak-Európában a mai napig nagy népszerűségnek örvendő étel, melyet főként melegen, finom fűszerekkel ízesítve készítenek el. Eredetileg a skótok nagy nemzeti étele.

Tápláló, emésztést segítő alapanyag

A zab fogyasztása kiváló egészségügyi hatásai miatt is ajánlott. A zab ugyanis rendkívül tápláló, energiát adó gabona, tartalmaz B1-, B5- és B6-vitamint, E-vitamint, rostot bőségesen, valamint vasat, foszfort és kalciumot is. Jótékony hatással van az emésztésre, segíti a székrekedést, valamint vérszegénység esetén is ajánlott a fogyasztása. Emellett orvosi vizsgálatok sora bizonyította már vérnyomást és koleszterint csökkentő tulajdonságát. A népgyógyászatban idegnyugtatóként és rossz alvás esetén is javasolják.

A zab és a zabkása emésztésre gyakorolt pozitív hatásait diétákban is előszeretettel használják. Mivel a zab jól telíti a szervezetet, fogyasztása után csak sokára alakul ki az éhségérzet, így akár napokig el lehet zabkásán lenni.

Zabkása: tápanyagban gazdag, egészséges étel

A zabkása elkészítése

Ha esetleg már unnánk a tejbegrízt és a tejberizst, mi is kipróbálhatjuk, hiszen elkészítése roppant egyszerű, csupán 5-10 percet vesz igénybe, íze viszont hihetetlenül fantasztikus. 1 adag elkészítéséhez forraljunk fel 3 dl tejet, majd tegyünk bele 5 dkg zabpelyhet. Folyamatos keverés mellett addig főzzük, míg besűrűsödik, majd adjunk hozzá fél teáskanál fahéjat és vaníliát, ízlés szerint locsoljuk meg mézzel, és keverjük alaposan össze. Tálaláskor adhatunk hozzá natúr joghurtot és friss gyümölcsöket is ízlés szerint.
(Forrás: hazipatika.com)
Szép napot!
Habcsók & Púder

Ha vérbeli nő vagy, akkor jó helyen jársz. Itt mindent megtalálsz, amire csak szüksége van egy modern hölgynek.

Íme:
- Divat
- Szépségápolás
- Sütés-főzés
- Lakberendezés
- Dekoráció
- Kézügyesség
- Ünnepek
- Életmód, egészség
- Kipróbált termékek
- Sport
- Szerelem
- Barátság
- Kultúra, programok
- Könyvek
- Mozi, filmek
- Események, sztárvilág
- Zene
- Videók

Minden nap, jövök bejegyzéssel, akár többel is! Ide érdemes visszatérni! Mentsd le az oldalt a kedvencek vagy könyvjelzők közé!
Kellemes böngészést kívánok!

Olvasd el ezeket is!
Oszd meg a bejegyzéseket!
Megosztás
Címkék