Túró

Imádod a túrót, de diétázol és szeretnél helyesen táplálkozni? Itt van néhány tipp, hogy hogyan fogyaszthatod el péládul reggelire vagy edzés előtt.

  • Túró + Fahéj
  • Túró + Fahéj + Édesítőszer
  • Túró + 1 citrom reszelt héja vagy citromlé
  • Túró + Kapor
  • Túró + Petrezselyem
  • Túró + Zöldségek (Paprika, hagyma, paradicsom stb.)
  • Túró + Joghurt vagy Kefir
  • Túró + Meggy
  • Túró + Gyümölcsök
  • Túró + Reszelt alma és fahéj
  • Túró + Alma és fahéj
  • Túró + Málna és eper
  • Túró + Kókuszreszelék és édesítőszer
  • Túró + Cukormentes lekvár
  • Túró + Dió vagy Mandula és egy kevés édesítőszer
  • Körözöttként elkészítve
  • Túró + Natúr joghurt + Banán
  • Túró + Natúr joghurt + Cukormentes müzli
  • Túró + Vanília aroma + Édesítőszer
  • Turó + Fehérje turmixxal összeturmixolva gépben + Víz

Természetesen a túró legyen sovány, alacsony zsírtartalmú. A gyümölcsökből ízlés szerint tegyünk bele. Az édesítőszer akkor a legjobb ha növényi alapú például a sztevia. Ajánlom a Norbi Update 1-es Zero édesítőszert. Ez teljesen "átfolyik" a testünkön, nem rakódik le zsírpárnaként. Igaz az ára drága, de ha keveset használsz belőle akkor megéri. A joghurtok is legyenek zsírszegények és cukormentesek. (A kefir is!)

Ezeket a túrós ételeket fogyaszd reggelire, tízóraira vagy uzsonnára, edzés előtt. Nagyon ízletesek, természetesen fűszerezheted ezer féle módon, de kerüld a sót és a fűszersókat.

A kiegyensúlyozott táplálkozás része a túró

A sovány tehéntúró fogyókúra esetén is ideális. A kiegyensúlyozott étrend részeként bátran ehetünk túróval töltött sült almát, túróval rakott karfiolt, körözöttes sajttölcsért, petrezselymes túrókrémet vagy túróval töltött paradicsomot.

A túró az egyik legjobb utánpótlás sportolás után, hiszen kitűnő kalciumforrás, foszfortartalma pedig a tejénél is magasabb.

Legegyszerűbb változatban fogyaszthatjuk gyümölccsel (pl. eper, málna, reszelt alma) és kevés joghurttal elkeverve, így készíthetünk krémtúrót adalékanyag és cukor vagy édesítőszer nélkül. A krémtúróhoz a gyümölcsöt vágjuk apróra, vagy villával pépesítjük, belekeverjük a túrót (használjuk a krémes állagút), keverjünk hozzá ízlés szerint kevés tejfölt, joghurtot vagy kefírt. A cukor teljesen elhagyható, esetleg mézzel vagy juharsziruppal, vanília aromával, őrölt fahéjjal ízesíthetjük. Sokrétűen felhasználható torták, sütemények, palacsinták töltésénél, de önmagában is fogyasztható. Hasonlóan készíthetünk mártogatósokat is, amely akár szendvicskrém is lehet.

(Forrás: Internet)

Jó étvágyat!

 

A narancsbőrről

A narancsbőr eltüntetése

Mielőtt cellulitiszirtásba fognál, nem árt tisztában lenni az okokkal. A narancsbőrt a laza kötőszövetben megnagyobbodott zsírsejtek okozzák konkrétan, ennek hátterében állhat mozgásszegény, egészségtelen életmód, de sajnos legnagyobb százalékban a genetika felelős érte. Viszont ez nem jelenti azt, hogy nem lehet megerősíteni a kötőszövetet, és megszabadulni salakanyagoktól, de fel kell rá készülni, hogy nem két hét alatt lesz sima a comb.

Táplálkozás

A legnehezebb valószínűleg az lesz, hogy az étrendedből kiiktass mindent, ami a csúnya, petyhüdt bőrt okozza. A fő ellenség a cukor, bármilyen formában: süti, csoki, üdítő. A szénhidrátfogyasztást is tanácsos visszafogni, mert nagyon könnyen zsírrá alakul a tészta és a fehér kenyér. Ezekhez csatlakozik az alkohol, a sok adalékanyagot tartalmazó ételek.

Ha sikerül ezekről lemondanod, máris nagy lépést tettél a narancsbőrmentességért. Érdemes apránként haladni, kutatások szerint, aki drasztikusan vált életmódot, az hamar abbahagyja. A lemondás mellett építs be egészséges táplálékokat az étrendedbe, gyümölcsöket, zöldségeket és elsősorban rengeteg folyadékot. Ez utóbbi főleg víz legyen, de tavasszal tisztító teakeverék fogyasztása is javasolt.

Mit kenj magadra?

A narancsbőr elleni termékek hamarosan elöntik a polcokat, de érdemes kis fenntartással kezelni a hatékonyságukat. Pusztán ezek használatától nem tűnnek el a göröngyök, egyszerűen nem tudnak olyan mélyre beszívódni. Nem véletlen, hogy a reklámszövegek mind feltételes módban vannak.

Ami valóban hatékony lehet, azok a különböző testkezelések, ultrahang, vákuumgép, hypoxitréner, cellulitmasszázs, de ezek sem egy alkalom után hoznak változást, hiába írják a kuponos hirdetésekben, hogy három centitől szabadulhatsz meg, tíz alkalom valószínűleg meghozza gyümölcsét. Az infraszauna is nagyon jó hatással van a bőrre.

Emellett bevetheted a házi módszereket, a száraz ledörzsölést, a hideg-meleg váltózuhanyt, az illóolajos masszázst.

Lélekben készülj fel, hogy hosszú folyamatról van szó, hónapokról, hiszen a narancsbőr sem egyik pillanatról a másikra kúszott fel a combodra.

A narancsbőr egyik legfőbb oka a méreganyagok felhalmozódása, így első lépésben kezdd egy alapos belső tisztítással a hadműveletet: semmi csoki, semmi cukor, semmi fehér liszt!

Figyelj viszont oda, hogy ma különösen sok folyadékot igyál, és semmiképpen se cukros üdítőkből. A citromos víz remekül segíti a méregtelenítést.

Szép estét! (Forrás: Femina)

Táplálkozás edzés előtt, közben és után

 

Kezdjük azzal, hogy három csoportra osztjuk megszállott táplálkozásunk világát – mármint, ha eredményt szeretnénk elérni! Legyen egy edzés előtti világ, egy edzés alatti világ, és egy utána. Táplálkozásunknak ez a három frontvonala az, ami biztosítja, hogy jó eredményt érjünk el a teremben, legyen erő, egészség, és nem utolsó sorban szép regenerálódás.


Előtte
Az edzés előtti táplálkozás meghatározza a teremben végzett munkád hatékonyságát, lehetővé teszi a maximális erőkifejtést: még néhány ismétlés belefér majd, vagy súlynövelés, hogy túlszárnyald az előző heti csúcsod.

Egy- két órával edzés előtt tanácsos enni, ez természetesen a táplálék mennyiségétől és az anyagcseréd gyorsaságától függ. Én például azt érzem, ha túl közel van a főétkezésem az edzéshez, akkor gyengébb vagyok, nehezebbnek érzem a testem, sokszor a motiváltságom sem olyan, mint egyébként.
Az edzés előtti táplálékkiegészítőket 15-45 perccel edzés előtt tanácsos elfogyasztani, de 30 perccel előtte az igazán ideális.
Mindez segít abban, hogy velünk legyen az erő, az izomerő, állóképességünk növekedik, jobban lehet végezni a súlyzós gyakorlatokat, több kalóriát tudsz elégetni, jobban tudsz koncentrálni. Ezek a termékek leginkább energizálók.

Nézzük, mit lehet enni edzés előtt

Az örökzöld gyümölcs! – Gyümölcsöt egész nap ehetsz, mert tágítja az ereket, csökkenti a szív terhelését, könnyíti a vér áramlását, elkerülheted a magas vérnyomást, még akkor is, ha koffeint, ephedrin HCI-t, vagy más zsírégetőt használsz. Sok benne a vitamin, cukor, a szervezet üzemanyagai. Na igen, a cukor. Ha éppen szálkásodni akarsz, akkor nem árt figyelni az adott gyümölcs cukortartalmára, mert van, amelyikbe szépen elhelyezett a természet. A legjobb ajánlat a banán, mert megfelelő a szénhidrát tartalma, és potosszium is bőven akad benne, ami megakadályozza az izomgörcsöt. A másik ajánlat a narancs – sok C vitamint és electrolytot tartalmaz, az utóbbi szintén jó izomgörcs ellen.
Szénhidrátból mérsékelt GI értékűt tanácsos fogyasztani. Energiánkhoz szükséges a szénhidrát, de azért kell alacsony GI értékű, hogy az edzés folyamán egyenletesen kapjuk a szükséges muníciót. A magas GI értékű szénhidrát fogyasztása csak az edzés elején biztosítja energiaszükségletünket. Ezért javaslom az alacsony GI értékű barnarizst, barna kenyeret, teljes kiőrlésű kenyeret, rozskenyeret, zabkását.
Az edzés előtti étkezésnél is szükségünk van fehérjére! Az izom alapvető építőköve.
Enélkül nem tudunk izomtömeget növelni. Másrészt biztosítja az izom nitrogénegyensúlyát.
Ajánlom a tojást, a halat, a fehérhúsokat mint magas biológiai értékű táplálékot. A magas biológiai értéket az határozza meg, hogy az adott élelmiszernek hány százalékát hasznosítja a szervezet. A hal többek között azért is előnyös, mert magas az Omega 3 tartalma.

Beszéljünk a zsírokról! Fúj zsír! Nem fúj zsír! Nem ám, mert ott van az EFA, az esszenciális zsírsavak a magasabb tesztoszteron és energiaszint eléréséhez. Legjobb az olívaolaj, szezámolaj. Ezeket 15-30 perc alatt meg lehet emészteni. Ennyi idő kell, hogy az értékes anyagot szállító vér kilépjen a gyomorból és az izmokhoz érjen.

Közben
Edzés közben energizálót vagy vizet kortyolgatunk. Ilyen őrült melegben főleg nem esik rosszul a víz. Csak egyet nem szabad elfelejteni: edzés közben nem döntjük, csak kortyolgatjuk a folyadékot. Ki tud puffadt hassal edzeni? Ha valaki keményen edz, már az is varázslatos érzés, ha néha vizet csepegtet a kiszáradt szájába.



Edzés után

Itt elsőként jöhet a folyadék. Most már nem kell annyira óvatosnak lenni, de azért ilyenkor sem ajánlatos teleinnod magad. Mindenesetre nem árt pótolni az elvesztett folyadékmennyiséget, mert tudjuk, hogy testünk, izmaink legnagyobb százaléka víz.
Az edzés után jó esetben kegyetlenül szétbombáztuk izomzatunkat. Ha könyörtelenek voltunk szegénnyel, akkor itt az ideje valami jót is adni! Legfontosabb tényező az idő!  Edzés után, amilyen gyorsan csak lehet, vessük bele magunkat a táplálkozásba. Legelőnyösebb 30 perc, de mindenképpen 1 órán belül legyünk! Az 5-10 perc pedig csodálatos lenne.
Mit?
Protein – Magas protein tartalmú tejsavó folyékony állapotban, mert ez gyorsan felszívódik.
Most nem jó az, ami egyébként egész nap ajánlott, a csirke, hal, tojásfehérje, mert ezek lassan szívódnak fel.
Még egy dolog, ami nem fúj edzés után: szénhidrát. Sokan úgy hiszik, hogyha vége a kemény edzésnek, már nincs szükség szénhidrátra. Van! Az edzés utáni táplálkozásban fontos szerepet kap. A szervezet szénhidrátot használ fel arra, hogy az izom glikogén szintjét helyreállítsa. Ha az edzés utáni étkezésben nincs szénhidrát, akkor az az izomszövet kimerüléséhez vezet. A szénhidrát még inzulin beáramlást is eredményez, ami segít, hogy a tápanyagok gyorsabban az izomszövetbe jussanak.
Most, hogy tudjuk, az edzés utáni táplálkozásnál a gyorsaság alapvető, tudnunk kell, hogy a jó szénhidrátok néven ismert sok rostot tartalmazó táplálékok itt nem válnak be, mert lassítják az emésztést. Ez persze nem jelenti azt, hogy ess neki a sütiknek. Sütőben sült krumpli, az már jöhet! És igen, jöhet a dextróz is, ami egy cukorféleség. Hülyén hangzik, hogy egyél cukrot, de az edzés utáni étkezés kivétel. 50-60 gramm a javasolt mennyiség.
(Forrás: bodyshop24.lapunk.hu)

Habcsók & Púder - NÉVVÁLTÁS

Kedves Blogolvasók!

Ne ijedjetek meg, jó helyen jártok! Az oldal, egy arculatváltáson esik át hamarosan és ezt egy névváltással koronáztam meg!

Az oldal új neve mától: Habcsók & Púder (Régi blog név: ...Bright like a diamond)

Hamarosan a Facebookon is megtaláljátok a blogot, ahol további tippeket, nyereményjátékokat találtok! Várjátok már? - Én nagyon!

Szép napot mindenkinek!

Beszámoló a tegnapi napról

Sziasztok!

Hát a tegnapi nap nagyon húzós volt nekem. Elmentem az edzőterembe. Nagyon kulturált és szép volt. 6900 forint egy korlátlan, havi, diák bérlet, amely tartalmazza az edzőterem használatát, a wellness részleg használatát (szauna, só barlang, csobbanó, aromaterápiás kabin) és még kaptam hozzá 6 perc ingyenes szoláriumot és kipróbálhatok egy kickbox vagy thaibox órát is. Szerintem nagyon megéri.

Nagyon sok volt lent, a pasi, ami egy kicsit feszélyezett, de hamar feloldódtam. 10 perc gyaloglással melegítettem be, aztán maradtam a futópadon és 1 perc kocogás után 1 perc gyaloglást csináltam. Ezek váltakoztak 20 percen keresztül. Így összesen 30 percet töltöttem a futópadon.

A második menet a taposógépen volt, 10 perc. Hát, mit ne mondjak, kegyetlen volt. Azt hittem, hogy az első 2 percben leszállok róla, de nem, hősiesen bírtam. Ekkor már patakokban folyt rólam a víz.

Jött a felülésezés, egy negatív has padon. 5x15 db-ot csináltam.

A súlyzós részlegben bicepszre csináltam 3x15/kar 2 kg-os súlyokkal, majd fej fölött emelgetést 1x15 db/kar. De egyébként utána remegett a kezem.

10 percet eltöltöttem az ellipszistréneren is levezetés képp, majd 10 perc nyújtás volt a végén.

Ahogy hazaértem már mentem is Zumbázni. Nagyon nehezen bírtam, ezért egy napon nem fogok mindkettőre menni. Csinálok egy heti tervet és beosztást is.

Remélem tudtam segíteni. 1000 forintért készíttetek az ottani személyi edzővel egy edzéstervet és, majd megosztom veletek is! További szép napot mindenkinek! Sportoljatok sokat!

Habcsók & Púder

Ha vérbeli nő vagy, akkor jó helyen jársz. Itt mindent megtalálsz, amire csak szüksége van egy modern hölgynek.

Íme:
- Divat
- Szépségápolás
- Sütés-főzés
- Lakberendezés
- Dekoráció
- Kézügyesség
- Ünnepek
- Életmód, egészség
- Kipróbált termékek
- Sport
- Szerelem
- Barátság
- Kultúra, programok
- Könyvek
- Mozi, filmek
- Események, sztárvilág
- Zene
- Videók

Minden nap, jövök bejegyzéssel, akár többel is! Ide érdemes visszatérni! Mentsd le az oldalt a kedvencek vagy könyvjelzők közé!
Kellemes böngészést kívánok!

Olvasd el ezeket is!
Oszd meg a bejegyzéseket!
Megosztás
Címkék