Serkentsd a fogyásodat!

Króm:
• A króm serkenti a szénhidrát- és cukoranyagcserét.
• Erősíti az inzulinhatást, hogy a szénhidrát anyagcsere megfelelő legyen.
• Szabályozza a vércukorszintet, és stabilizálja az energia-háztartást.
• Sportolásnál csökkenti a testzsírt, növeli az izomtömeget és szálkásít.
• Gyorsítja a fehérjék beépülését, növeli a teljesítőképességet.

L-karnitin:
• Az L-karnitin megakadályozza a zsírok lerakódását.
• Energiává alakítja a testben tárolt zsírokat => növeli az energiaszintet.
• Javítja a szervezet teljesítőképességét, csökkenti a kimerültséget.
• Csökkenti a testtömegindexet (BMI), s segíti a sovány izomzat kiépítését.
• Megköti az anyagcsere során létrejövő savakat. (hiány esetén a savakat a zsírszövet elraktározza, ami nehezíti a fogyást)
• Csökkenti a szervezet tápanyagigényét. (alacsony L-karnitin szintnél nő a szervezet tápanyagigénye)

Citrom:
• A citrom serkenti az anyagcserét és az emésztést.
• Segíti a szervezet méregtelenítését, a salakanyagok kiürítését.
• Fogyasztása gyorsítóan hat a zsírégetésre.
C-vitamin:
• Fogyás szempontból hangsúlyos, hogy a C vitamin hozzájárul az édesség utáni vágy és a szénhidrát-éhség csökkentéséhez.
• Elősegíti a többi vitamin hatékonyságát, serkenti a méregtelenítést.
• Az egyik legerősebb antioxidáns, csodavitaminnak is hívják.
Omega 3-6-9:
Jó zsírok nélkül lehetetlen tartósan és egészségesen fogyni!
• A telítetlen zsírsavak javítják a zsíranyagcserét.
• Lekötik a savakat, hozzájárulnak a szervezet lúgosításához.
• Az omega zsírsavak segítik a vérkeringést, növelik a teljesítményt.
• Csökkentik a vérnyomást és a koleszterinszintet.
Szép napot! (Forrás: fogyas.info)

Arról a bizonyos L-Carnitine-ról

Biztosan sokan hallottatok már az L-Carnitine-ról, de néhányan lehet, hogy nem tudjátok, hogy mi is az valójában. Inkább a konditermekben, táplálék és étrendkiegészítő szaküzletekben hangoztatják gyakran. Lássuk mi is ez a fura nevű valami?!

Mi az L-karnitin?

Az L-karnitin egy természetes anyag, mely az emberi szervezetben, valamint az állati és növényi eredetű táplalékokban is elő fordul. Az emberi szervezet körülbelül 20-25 gramm L-karnitint tartalmaz. Legnagyobb mennyiségben a vázizomzat tartalmazza, mintegy 19,0 grammot. Ezt követően a májban körülbelül 0,65 gramm, a szívben 0,22 gramm, a vesében 0,06 gramm mennyiségben található. Ezen kívül jelen van még az idegrendszerben illetve a mellékherében is.

A táplálékok közül az állati eredetű táplálékok tartalmaznak nagyobb mennyiségben L-karnitint. Ezen belül is a vörös húsok, mint például a birka, a kecske, a juh, a marha és a sertéshús L-karnitin tartalma a legmagasabb. L-karnitin tartalmuk 2100 és 300 mg/kg hús érték között változnak. A fehér húsok L-karnitin tartalma 100mg/kg érték körül van. A növényi eredetű táplálékok viszont 0 és maximum 30mg/kg értékben tartalmaznak L-karnitint.

Miért az L-karnitin?

Az L-karnitin az emberi szervezetben többlépcsős folyamatban, aminosavak (lizin, metionin), vitaminok (C vitamin, B6 vitamin és nikotinsav), valamint vas közreműködésével képződik. Ezzel ellentétben a karnitin D-módosulata a természetben nem létezik. 
A D és L-karnitint úgy kell elképzelni, mint a két kezünket, vagy lábunkat, melyeket hiába forgatunk, soha nem tudunk tökéletes fedésbe hozni. Jobb és bal kezünk vagy lábunk nem egyforma, egyik a másiknak tükörképe, de fedésbe nem hozható. Ezen megállapítás igaz a D- és L-karnitinre is.

L-karnitin források
Az L-karnitin szükségletet három forrás fedezi:
- a szervezet saját L-karnitin termelése (bioszintézis),
- táplálékokból felszívódó mennyiség
- koncentrált formában, tablettákkal történő bevitel.

A szervezet L-karnitin termelése

Az L-karnitin termelés a szervezetben fokozatosan kezdődik el. Születés után a csecsemőnek azonnal szüksége van L-karnitinre. Ezt az igényt az anyatej magas L-karnitin tartalma biztosítja, mely szükséges a sejtszintű zsíranyagcseréhez. Az L-karnitin termelése a szervezetben csak a 14. életév után fejlődik ki teljesen, és idős korban ismét csökkenő tendenciát mutat. Az emberi szervezetben az L-karnitin termeléséhez aminosavakra (lizin és metionin), vitaminokra (C vitamin, Niacin és B6 vitamin) és vasra van szükség. Az így termelt L-karnitin a napi szükségletnek töredékét (10-20%-t) fedezi, a különbözet pótlása mindenképpen szükséges.

Táplálékok L-karnitin tartalma

A stressznek és nagy fizikai igénybevételnek nem kitett egyén napi L-karnitin igényének nagyobb hányadát különböző táplálékok fedezik. L-karnitint nagyobb mennyiségben az állati eredetű táplálékok, ezen belül a vörös húsok tartalmaznak 2100-700mg/kg érték között. A növényi eredetű táplálékok L-karnitin tartalma 30-0 mg/kg között változik.

 

Állati eredetű táplálékok Növényi eredetű táplálékok
Kecske 2210 mg/kg Paradicsom 1 mg/kg
Bárány 1900 mg/kg Körte 0.3 mg/kg 
Marha 1500 mg/kg Rizs 3 mg/kg
Disznó 250 mg/kg Öszibarack 1.4 mg/kg
Baromfi 130 mg/kg Kenyér 2-4 mg/kg 
Tej 25 mg/kg Karfiol 3.6 mg/kg 
Tojás 8 mg/kg Földimogyoró 5.8 mg/kg 
Burgonya 2.3 mg/kg 
Narancs 0.1 mg/kg 

Hogyan hat az L-karnitin?

A testsúly csökkentése során a szövetekben tárolt zsírtól szeretnénk megszabadulni azáltal, hogy átalakítjuk energiává. A zsírraktárakból felszabadult hosszúszénláncú zsírsavak a vérárammal jutnak el az energiát termelő sejtekhez. Az összes sejt – az idegsejteket és a vörösvértesteket leszámítva - állít elő energiát a zsírsavakból. A sima- és vázizmoknak különösen magas az igénye a zsírsavakból nyert energia iránt. Az energiatermelés a sejt mitochondriumnak nevezett belső szervecskéjében történik, ahová a hosszúszénláncú2002-ben klinikai vizsgálatok bizonyították, hogy L-karnitin hatására fokozódik a szervezetben a zsírok oxidációja, amit az izotóppal megjelölt zsírból származó, kilélegzett széndioxid mennyiségének mérésével igazoltak. zsírsavak csak az L-karnitin segítségével tudnak eljutni. Karnitin-hiány esetén csökken a szervezet energiatermelése, mely szélsőséges esetekben súlyos betegséghez is vezethet.

A testsúlycsökkentés során a táplálék L-karnitinnel történő kiegészítése mellett feltétlenül szükséges a bevitt energia redukálása és a testgyakorlatok végzése is. A torna ilyenkor azért különösen fontos, mert a vázizomzat kiemelkedően nagy mennyiségű energiát használ fel fizikai erőkifejtés alkalmával. A zsírok elégetéséből származó energia az izmok energiaellátásában különösen fontos szerepet játszik.

(Forrás: Femina)

Habcsók & Púder

Ha vérbeli nő vagy, akkor jó helyen jársz. Itt mindent megtalálsz, amire csak szüksége van egy modern hölgynek.

Íme:
- Divat
- Szépségápolás
- Sütés-főzés
- Lakberendezés
- Dekoráció
- Kézügyesség
- Ünnepek
- Életmód, egészség
- Kipróbált termékek
- Sport
- Szerelem
- Barátság
- Kultúra, programok
- Könyvek
- Mozi, filmek
- Események, sztárvilág
- Zene
- Videók

Minden nap, jövök bejegyzéssel, akár többel is! Ide érdemes visszatérni! Mentsd le az oldalt a kedvencek vagy könyvjelzők közé!
Kellemes böngészést kívánok!

Olvasd el ezeket is!
Oszd meg a bejegyzéseket!
Megosztás
Címkék