Eper

  • Az eper több száz évvel ezelőtt nem ínyencségként, hanem gyógynövényként kezdte pályafutását, később dísznövénnyé avanzsált. Gyümölcsét csak a 14. századtól fogyasztják.
  • A rómaiak az intenzív illata miatt fragrans-nak hívták.
  • Napi 100g eper elfogyasztása már fedezi egy felnőtt ember szükségletét.
  • 100 g eper csupán 30 kalóriát tartalma, mivel 90%-a víz.
  • Több benne a C-vitamin, mint a narancsban vagy a citromban.
  • Megállítja a fertőző mikroorganizmusok terjedését, vírusellenes.
  • Ha nem adunk hozzá cukrot, nagyon jó szomjoltó.
  • A könnyebb emésztés érdekében citromlevet adhatunk hozzá, mely még jobban fokozza az ízét.
  • Az eper levele a megfelelő begyűjtés, tisztítás és szárítást követően vízhajtó és tisztító gyógynövény teaként fogyasztható.
  • különösen a magas vérnyomásban szenvedőknek ajánlott
  • a köszvénnyel küzdők számára ajánlott
  • segíthet az ízületi problémákon
  • segíthet az ekcémán
  • a látványa is energetizál
  • serkenti a vérkeringést
  • fokozza a méregtelenítő folyamatokat
  • kitűnő vértisztító táplálék a bőséges C- és E-vitamin tartalmával
  • csökkenti a szívbetegségek kialakulásának esélyét
  • csökkenti a kötőszöveti gyulladások kialakulásának esélyét
  • csökkenti az agy-érelmeszedés kialakulásának esélyét
  • csökkenti a rák kialakulásának esélyét
  • fiatalító hatása van a benne található vegyületek miatt
  • megvéd a nap káros hatásaitól
  • megszabadít az elhalt hámsejtektől, ha a bőrbe bedörzsölöd
  • hűsíti bőrt napozás után
  • fogfehérítésre kiváló, ha pépesített földieperrel átdörzsölöd hetente egyszer a fogaid

(Forrás: ezoterika22)

Szép napot!

Túró

Imádod a túrót, de diétázol és szeretnél helyesen táplálkozni? Itt van néhány tipp, hogy hogyan fogyaszthatod el péládul reggelire vagy edzés előtt.

  • Túró + Fahéj
  • Túró + Fahéj + Édesítőszer
  • Túró + 1 citrom reszelt héja vagy citromlé
  • Túró + Kapor
  • Túró + Petrezselyem
  • Túró + Zöldségek (Paprika, hagyma, paradicsom stb.)
  • Túró + Joghurt vagy Kefir
  • Túró + Meggy
  • Túró + Gyümölcsök
  • Túró + Reszelt alma és fahéj
  • Túró + Alma és fahéj
  • Túró + Málna és eper
  • Túró + Kókuszreszelék és édesítőszer
  • Túró + Cukormentes lekvár
  • Túró + Dió vagy Mandula és egy kevés édesítőszer
  • Körözöttként elkészítve
  • Túró + Natúr joghurt + Banán
  • Túró + Natúr joghurt + Cukormentes müzli
  • Túró + Vanília aroma + Édesítőszer
  • Turó + Fehérje turmixxal összeturmixolva gépben + Víz

Természetesen a túró legyen sovány, alacsony zsírtartalmú. A gyümölcsökből ízlés szerint tegyünk bele. Az édesítőszer akkor a legjobb ha növényi alapú például a sztevia. Ajánlom a Norbi Update 1-es Zero édesítőszert. Ez teljesen "átfolyik" a testünkön, nem rakódik le zsírpárnaként. Igaz az ára drága, de ha keveset használsz belőle akkor megéri. A joghurtok is legyenek zsírszegények és cukormentesek. (A kefir is!)

Ezeket a túrós ételeket fogyaszd reggelire, tízóraira vagy uzsonnára, edzés előtt. Nagyon ízletesek, természetesen fűszerezheted ezer féle módon, de kerüld a sót és a fűszersókat.

A kiegyensúlyozott táplálkozás része a túró

A sovány tehéntúró fogyókúra esetén is ideális. A kiegyensúlyozott étrend részeként bátran ehetünk túróval töltött sült almát, túróval rakott karfiolt, körözöttes sajttölcsért, petrezselymes túrókrémet vagy túróval töltött paradicsomot.

A túró az egyik legjobb utánpótlás sportolás után, hiszen kitűnő kalciumforrás, foszfortartalma pedig a tejénél is magasabb.

Legegyszerűbb változatban fogyaszthatjuk gyümölccsel (pl. eper, málna, reszelt alma) és kevés joghurttal elkeverve, így készíthetünk krémtúrót adalékanyag és cukor vagy édesítőszer nélkül. A krémtúróhoz a gyümölcsöt vágjuk apróra, vagy villával pépesítjük, belekeverjük a túrót (használjuk a krémes állagút), keverjünk hozzá ízlés szerint kevés tejfölt, joghurtot vagy kefírt. A cukor teljesen elhagyható, esetleg mézzel vagy juharsziruppal, vanília aromával, őrölt fahéjjal ízesíthetjük. Sokrétűen felhasználható torták, sütemények, palacsinták töltésénél, de önmagában is fogyasztható. Hasonlóan készíthetünk mártogatósokat is, amely akár szendvicskrém is lehet.

(Forrás: Internet)

Jó étvágyat!

 

A banán jó!

Sokan megriadnak, főleg fogyókúrázók a banán hallatán, mivel azt hiszik, hogy rettentően hízlal. El kell, hogy oszlassam a kételyeket. A banánnak rendkívül sok pozitív hatása van a szervezetre és ezeket összegyűjtöttem nektek egy csokorba. Higyjétek el, egy kocka tejcsoki károsabb, mint egy banán elfogyasztása.

  • Mivel könnyen emészthető, ezért kisbabáknak is adható. 110 perc alatt ürül ki a gyomorból.
  • Ajánlott gyomorfekélyben szenvedőknek.
  • Nagyon finom trópusi gyümölcs.
  • A,U,E vitamint tartalmaz.
  • Vasat, rezet, jódot, mangánt és foszfort is tartalmaz.
  • Igaz magas a szénhidrátttartalma, de délután 15:00 óráig bezárva fogyasztása ajánlott edzések előtt vagy aktív fizikai munkát végzőknek.
  • Update 2-es kódú. (Délután 15:00 óráig fogyasztható!)
  • Kálcium is található benne.
  • Energiával tölt el minket.
  • Jó hatással van a vérnyomásunkra és a szívünkre.
  • Csontjainkat is védi.
  • Hasmenés esetén ajánlott, így könnyebben elkerülhető a dehidratáció.
  • Jótékony hatással van az emésztésre, és megelőzi a székrekedést.
  • Javítja a tápanyagfelszívódást.
  • Antioxidáns is található benne, ami védelmet nyújt a fertőzések ellen.
  • Normalizálja a vércukorszintet egy hosszú fárasztó nap után.
  • Fogyasztható gyümölcssalátaként.
  • Egy átlagos banán kb. 110 kalóriát tartalmaz, és csupán 0,6 gramm zsír van benne.
  • B6 vitamin is van benne.
  • Fokozza a koncentrációt és javítja a memóriát.
  • Segít a stresszoldásban.
  • A savasodás ellen is megfelelő.
  • Lassítják a banánban található ásványi anyagok az öregedést.
  • A banán enyhíti a menstruáció előtti, pár napos tüneteket.

Ne riadj meg annyira a banántól. Ezdés előtt másfél órával egyél meg egyet. Segíti az edzőteremben nyújtott teljesítményedet.

Még zárójelesen hozzátenném, hogy megérkezett reggel a Norbi Update 1-es Gyrosom, amiről hamarosan hozom a beszémolót fotókkal.

Szép napot mindenkinek!

Habcsók & Púder

Ha vérbeli nő vagy, akkor jó helyen jársz. Itt mindent megtalálsz, amire csak szüksége van egy modern hölgynek.

Íme:
- Divat
- Szépségápolás
- Sütés-főzés
- Lakberendezés
- Dekoráció
- Kézügyesség
- Ünnepek
- Életmód, egészség
- Kipróbált termékek
- Sport
- Szerelem
- Barátság
- Kultúra, programok
- Könyvek
- Mozi, filmek
- Események, sztárvilág
- Zene
- Videók

Minden nap, jövök bejegyzéssel, akár többel is! Ide érdemes visszatérni! Mentsd le az oldalt a kedvencek vagy könyvjelzők közé!
Kellemes böngészést kívánok!

Olvasd el ezeket is!
Oszd meg a bejegyzéseket!
Megosztás
Címkék