Mostanában nagyon rákattantam a görög joghurtra. De nem az ízesített Danone görög joghurtokra, hanem igazi egészséges, finom, krémes, sovány görög joghurtra. Összeszedtem nektek, néhány információt róla, hogy miért is olyan jó és miért ajánlják fogyókúrázóknak, egészséges életmódot folytatóknak! Íme!

A joghurt nem véletlenül számít a legnépszerűbb savanyított tejkészítménynek, hiszen rendkívül tápláló és egészséges finomság, tele értékes vitaminokkal és a szervezet számára nélkülözhetetlen tápanyagokkal.

A fogyókúra során is kihasználhatod számos jótékony hatását, azonban a tucatnyi különféle típus közül érdemes az egyre kedveltebb görög joghurtot is kipróbálnod, mely a benne található különleges joghurtkultúra révén felgyorsítja emésztésed, salaktalanítja bélrendszered, és védekezőképességedet is nagymértékben javítja.

A görög lakosság nagy része igen magas átlagéletkorral büszkélkedhet, ami a kutatások szerint elsősorban a hagyományos táplálkozási szokásokban keresendő.

A táplálkozási szakértők többsége is előszeretettel ajánlja a térség évezredes múltra visszatekintő konyhájának csábító és ellenállhatatlan ízvilágát, hiszen az ételek a legegészségesebb alapanyagokból készülnek, melyek szerves részét képezi a sűrű és krémes, valódi görög joghurt.

A boltok hűtőpultjain sorakozó, nagyüzemi eljárás során előállított, savanyított tejkészítmények többsége tehéntejből készül, az eredeti görög joghurt viszont juhtejből, mely nem savanyú, jóval sűrűbb textúrájú, és bársonyosan sima állaga van. Emellett tehéntejből készült társainál is kedvezőbb élettani hatásokkal bír. A görög joghurt sajátos állagához a savó leszűrése is hozzájárul.

Ha emésztési gondokkal küzdesz, gyakori gyomorfájás nehezíti meg mindennapjaidat, rendszeresen kell fertőzésekkel szembenézned, emellett anyagcseréd is puffadással, narancsbőrrel és súlytöbblettel jelzi, hogy nem működik megfelelően, könnyen lehet, hogy bélflórád felborult működése az ok, ami többek között a helytelen táplálkozás következményeinek tudható be.

A görög joghurt rendszeres fogyasztásával azonban orvosolhatod a problémát, ugyanis szabályozza a bélműködést, továbbá vérnyomáscsökkentő és immunrendszer-erősítő hatása is jelentős.

Bár zsírtartalma magasabb, mint a többi joghurtnak, tanulmányok kimutatták, hogy ennek ellenére is ideális a fogyókúrához, hiszen rendkívül tápláló, emellett könnyű emészthetősége miatt a szervezet a benne lévő zsírsejteket anélkül dolgozza fel, hogy súlynövekedést okozna.

A görög joghurtot kedvező hatásai miatt célszerű hosszútávon is beépítened étrendedbe, de akár kúraszerűen is alkalmazhatod. Utóbbi esetben két, esetleg három hétig tartsd a diétát, mely idő alatt látványos súlycsökkenést érhetsz el, és emésztésed működését is helyreállíthatod.

Mindehhez nem kell mást tenned, mint napi három alkalommal körülbelül 2 dl-t elfogyasztanod a krémes finomságból, ugyanakkor a táplálkozásodra is ügyelned kell a napi étkezések során. A legideálisabb megoldás, ha a mediterrán konyha szerint étkezel, hiszen rendkívül változatos, ízletes és egészséges fogásokkal büszkélkedhet. Fogyassz tehát nagyobb mennyiségben friss zöldséget és gyümölcsöt, részesítsd előnyben a halakat és sovány szárnyasokat, főzéshez, sütéshez használj extra szűz olívaolajat, édesítéshez pedig a mézet válaszd.

A joghurtot amellett, hogy önmagában fogyasztod, bátran használhatod mártások, salátaöntetek, pácok sűrítéséhez, valamint kiváló alapanyag a desszertekhez is.

Ha a diéta mellett a rendszeres testmozgásra is odafigyelsz, a joghurt magas fehérjetartalma révén ideális táplálék lesz izmaid karbantartásához is, emellett kellő mértékben ellát energiával, miközben a kínzó éhségérzettől sem kell tartanod. Igazi görög joghurtot a delikátesz-üzletekben kaphatsz, emellett néhány nagyobb bevásárlóközpont polcain is megjelent.

Élettani hatások

A görög joghurt nagyon egészséges, a szuperételek egyike:

  • Az általános joghurtokhoz képest alacsonyabb a laktóz tartalma, így sok laktóz-érzékeny is tolerálja.
  • Magas a fehérje-, ugyanakkor alacsony a szénhidrát-tartalma. Ideális low-carb étrendbe.
  • Az általános joghurtnál kevesebb a sótartalma.
  • Zsírtartalma általában 10%, de létezik (egyelőre külföldön) csökkentett zsírtartalmú, és zsírmentes változatokban is (ezek viszont kevésbé krémesek). Magas zsírtartalma ellenére tanulmányok bizonyítják, hogy fogyókúrák és diéták alatt hatásosabb, mint a normál joghurt (alacsony a Glikémiás indexe, ugyanakkor telítettség-érzetet kelt).
  • Vérnyomás csökkentő, erősíti az immunrendszert, rákellenes.
  • Rendszeres fogyasztása megfelelő mennyiségű kalciumot biztosít a csontrendszer számára.
  • A görög joghurt ideális candida, IBS (irritábilis bél szindróma), hólyaghurut megelőzése ellen. Gombás fertőzésekre, bélműködés szabályozására remek gyógyír.

(Forrás: Femina)

Szép estét!