Nagyon fontos, hogy ha életmódváltásba vagy fogyókúrába kezdesz vezess étkezési naplót. Ez lehet akár egy füzet vagy Excel táblázat, papír, mindegy a lényeg, hogy írd le, hogy egy nap folyamán milyen ételeket, italokat fogyasztasz és mennyit mozogsz.

Mielőtt elkedesz diétázni írd le, hogy egy nap általánosságban mennyit és mit szoktál enni, inni, mozogni. Ez azért fontos, mert lesz egy bizonyos viszonyítási alapod. Majd az életmódváltásod első napján reggel állj rá a mérlegre csupaszon, éhgyomorra (inni sem szabad). Írd fel a súlyodat, a derék, csípő, mell szélességedet, valamint a comb és kar szélességet is. Innen indulsz.

Ajánlott a fokozatosság és a koplalás tilos! Ügyelj arra, hogy naponta minimum 3 liter szénsavmentes ásványvizet fogyassz. Szedj kalciumot, magnéziumot, és vitaminokat. Egyél sok zöldséget, gyümölcsöt. Szénhidrátcsökkentett leveseket, pékárukat, főzelékeket és tésztákat fogyassz. A cukrot, minden formában iktasd ki az étrendedből. A fehér lisztet és az abból készült élelmiszereket is felejtsd el. A magvak fontos zsírokat tartalmaznak. Az étrended legyen fehérjedús. A zsíros, olajos, túl sós ételek is tiltó listán vannak, ha fogyni szeretnél. A mozgás természetesen kötelező jellegű.

Ha nem füzetben szeretnéd vezetni a fogyásodat, akkor ezt megteheted online is ezen a szuper weboldalon, amit tegnap találtam (Katt a linkre!):
kaloriabazis.hu/

Kellemes hétvégét mindenkinek!