Szépítő alvás

Nagyon fontos, főleg a mai rohanó világban, a megfelelő mennyiségű és minőségű pihenés és alvás. Összegyűjtöttem nektek, hogy hogyan kell ezt a "műveletet megfelelően elvégezni" és, hogy miért fontos annyira.

Miért fontos annyira a pihenés és az alvás?

  • Csökken a vérnyomás és a testhőmérséklet, a pulzus és az agyhullámok aktivitása pedig lelassul. Az egészséges élethez és a napközbeni kipihent állapothoz 7-9 óra alvásra van szüksége egy felnőtt embernek.
  • Fittebb, egészségesebb és aktívabb leszel a nap folyamán.
  • A bőröd is regenerálódik pihenés közben és megszépül.
  • Feltöltődnek energiaraktáraid.
  • Mély alvás során kalóriákat égetsz el.
  • A kialvatlan emberek teljesítménye és koncentrációja radikálisan csökken, ami növeli a balesetek lehetőségét.
  • A kifáradt szervezet immunrendszere legyengül és a védekezőképesség is csökken.

Érdekességek:

  • Testünk biológiai órája pontosan tudja, mikor mennyi alvásra van szükségünk, melyről az agyalapon elhelyezkedő SCN mag (suprachiasmic nuclei) gondoskodik.
  • A reggeli fény már a csukott szem szemhéjain is képes bejutni az agyba, majd az SCN-en keresztül megálljt parancsolni a melatonin termelésnek, ezáltal elősegíteni az ébredést.
  • Sötétben ez a folyamat pontosan fordított módon működik.

Hogyan pihenjük ki magunkat megfelelően?

  • Napi 8-10 órát aludjunk este. Ne többet, ne kevesebbet.
  • Próbáljunk meg mindig ugyanabban az időpontban lefeküdni, aludni és felkelni.
  • Kutatások bebizonyították, hogy, aki korán kell, az sokkal kiegyensúlyozottabb életet él, mint az, aki későn ébred, mert sokkal több ideje van dolgai elintézésére.
  • Mindig legyünk este 23:00 óra után pihenő állapotban és lehetőleg éjfél előtt aludjunk el.
  • Lefekvés előtt ne együnk sokat, inkább igyunk egy pohár langyos, sovány tejet vagy egy pohár szénsavmentes ásványvizet.
  • Mindig tisztán feküdjünk be az ágyba, és NE SMINKBEN!
  • Aludjunk nyugodt, tiszta, rendezett körülmények között.
  • Lefekvés előtt TV helyett olvassunk egy újságot, könyvet, beszélgessünk partnerünkkel. Ne az ágyban internetezzünk és telefonozzunk.
  • Kapcsoljunk ki minden elektromos műszert. A só lámpa jó választás lehet, mert megszűri az elektromos töltéseket a szobában, szép és hangulatvilágításnak sem utolsó.
  • Kényelmes ruházatban aludjunk.
  • Havonta egyszer húzzuk át az ágyneműt.
  • Ne aludjunk büdösben, túl melegben vagy túl hidegben.
  • Lefekvés előtt szellőztessünk ki.
  • Ha hajlamosak vagyunk elaludni, állítsunk be egy csörgő órát ne telefont, időzítőre!
  • Legyen valamilyen, növény a szobánkban, ami cseréli a levegőt folyamatosan.
  • Hetente minimum egyszer takarítsunk ki a hálószobánkban.
  • Egy negyed vagy fél órás délutáni, (ebéd utáni) pihenés nem árt!

Ha ezeket az általános "szabályokat" betartod, akkor nem lesz gondod.

 

A te tested, a te életed

Itt van pár inspiráló kép, amitől hátha ti is kedvet kaptok a mozgásra!

Habcsók & Púder

Ha vérbeli nő vagy, akkor jó helyen jársz. Itt mindent megtalálsz, amire csak szüksége van egy modern hölgynek.

Íme:
- Divat
- Szépségápolás
- Sütés-főzés
- Lakberendezés
- Dekoráció
- Kézügyesség
- Ünnepek
- Életmód, egészség
- Kipróbált termékek
- Sport
- Szerelem
- Barátság
- Kultúra, programok
- Könyvek
- Mozi, filmek
- Események, sztárvilág
- Zene
- Videók

Minden nap, jövök bejegyzéssel, akár többel is! Ide érdemes visszatérni! Mentsd le az oldalt a kedvencek vagy könyvjelzők közé!
Kellemes böngészést kívánok!

Olvasd el ezeket is!
Oszd meg a bejegyzéseket!
Megosztás
Címkék