Sziasztok, kedves Blogolvasók!

Az egy hetes fehérje diétának a mai nappal vége. Remélem eredményesek voltatok és fogytatok vele egy hét alatt 0,5-1 kg-ot. Ha ennél nagyobb mértékű volt a fogyásod, akkor valószínüleg nem csak zsírt, hanem izmot és vizet is veszítettél. A diétát továbbra is folytathatod, ha többet szeretnél leadni.

Hoztam nektek néhány tippet, hogy miket ehettek a diéta ideje alatt:

Reggelire:

  • 2 szelet puffasztott rizs, 2 szelet csirke-pulykamell sonka, paradicsom, uborka, retek.
  • 2-3 szelet puffasztott rizs, natúr, cukormentes, zsírszegény joghurttal.
  • 5 tojásból rántotta, fele sárgájával. Lehet dúsítani, sóval, borssal, pulyka-csirkemell sonkával, vörös,lila,fokhagymával, zöld,medve,póréhagymával, 1 szelet light sajttal és lehetőleg kókuszzsírban, kókuszolajban, vagy extra szűz olíva olajban süsd ki. Omlett formájában is fogyaszthatod a tojásokat. Legjobb ha olajspray-t használsz.
  • Vízben főtt zabpehely, azaz zabkása. Édesítőszerrel, fahéjjal, natúr, zsírszegény, cukormentes joghurttal, sovány túróval, cukrozatlan kakaóporral, zöld almával, kivivel, citromlével, lime-mal stb.
  • Teljes kiőrlésű natúr zabpehely, sovány túró, fahéj, édesítőszer, kevés mandula vagy dió, mák, tökmag, kesudió.
  • Cukrozatlan müzli, sovány tej.
  • Keserű kávé, sovány tejjel, édesítés nélkül.
  • Citromos víz.

Tízóraira:

  • 1-2 darab nyers zöldség.
  • Cottage Cheese.
  • Fehérje turmix.

Ebédre:

  • 150-200 gramm sovány hús, csirkemell, pulykamell, tengeri hal, grillezve, párolva, főzve, sütve, sütőzacskóban sütve. Só, bors és egyéb fűszerek, fűszernövények mértékkel használhatók. Jázmin vagy barnarizzsel, 300 gramm párolt zöldségkörettel, salátával, brokkolival. Savanyúságot is ehetsz, ha savanyú és/vagy édesítőszerrel készült.
  • Borsó, kukorica, bab módjával.

Uzsonnára:

  • 1-2 darab nyers zöldség.
  • Fehérjeturmix.

Vacsorára:

  • Natúr saláta, zöldségek, főtt tojásfehérje, csirkemell vagy pulykamell vagy tengeri hal. Tonhal sós natúr lében, úgy, hogy leöntöd róla a felesleges folyadékot. Párolt zöldség, grillezett zöldség.

Lefekvés előtt:

  • Sovány tehéntúró.
  • Fehérje turmix. Lehetőleg lassú felszívódású.

Egyéb tippek:

  • Minden nap igyál meg minimum 3-4 liter szénsavmentes ásványvizet.
  • A gyümölcsöket módjával fogyaszd, főleg a banánt és a szőlőt. Zöldségekből a kukoricát, borsót és babot fogyaszd módjával.
  • Zsiradékból keveset és minőségit használj (kókuszzsír, kókuszolaj, extra szűz olíva olaj, lenmagolaj, szőlőmagolaj stb.).
  • Ihatsz citromos vizet is édesítés nélkül.
  • Néha készíthetsz finom és egészséges nasikat például 1 héten egyszer, hozok, majd sok receptet, az elsőt május elsején.
  • Minden nap iktass be egy kis mozgás, konditerem, kardió, futás, aerobik, zumba, torna, kerékpározás, túrázás, kirándulás, séta, kutyasétáltatás, ugrókötelezés, tollaslabdázás, focizás, labdázás, takarítás, görkorizás stb.
  • Edzések után a fehérjét ne felejtsd el, edzések előtt pedig ajánlatosak a zsírégetők pl. L-Karnitin.
  • Szedj vitaminokat!
  • Edzés előtt 2-2,5 órával egyél utoljára, minőségi táplálékot.
  • Alacsony Glikémiás indexű ételeket fogyassz!
  • A mérték érték!
  • Szénhidrátokból teljes értékűeket egyél, barna rizs, jázmin rizs, puffasztott rizs, teljes kiőrlésű zabpehely, teljes kiőrlésű kenyérfélék, péksütemények, teljes kiőrlésű tészták, durum tészta, Update élelmiszerek, csökkentett szénhidrátttartalmú élelmiszerek.
  • Finomított cukrot, barna cukrot, fehér cukrot és fehér lisztet, valamint minden ezekből készült péksüteményt, tésztát, ételt és italt kerülj!
  • Kerüld a nehéz és zsíros ételeket, italokat!
  • Kisebb adagokat egyél!
  • Burgonyából keveset fogyassz!
  • Ne dohányozz és ne fogyassz alkoholt valamit egyéb tudatmódosítószert!
  • Legyél boldog és kiegyensúlyozott, olvass sokat, pihend ki magad!
  • Aludj minden nap minimum 7-9 órát este éjfél előtt feküdj le aludni.
  • A leveseket, főzelékeket, rántás és habarás, burgonya, tészta nélkül készítsd el.
  • A sózást se vidd túlzásba.
  • Fogyassz sok zöldséget és értékes magvakat!
  • Igyál sok gyógyteát és bátran használd a gyógynövényeket!
  • A szauna is hatásos lehet.
  • Néha menj el szórkaozz egy kicsit, és foglalkozz a szépségeddel is!

És itt egy kis segítség, hogy mekkora adag legyen a tányérodon!