Ezt a szuper cikket találtam, amit érdemes elolvasni!

Tudj, meg most mindent egy helyről!

- az a diéta típus, amit a sportolók nők használnak, és ez az a diéta, amellyel lehetőséged van elérni a bikini modell alakot, a fehérjediéta
- a fehérjediéta lényege az, hogy több fehérjét eszel, ezzel táplálva az izomzatodat. A több fehérje miatt kevésbé leszel éhes, és emiatt kevesebb szénhidrátot veszel magadhoz. A fehérjéktől kevés esélyed van a hízásra, még akkor sem, ha túladagolod, mert őket a tested sokoldalúan fel tudja használni. (fehérjékből áll az egész testünk)
- ilyen magas fehérjefogyasztást elérni nehézkes normál ételekkel, mint a tojás, hús, vagy halak. Zsírmentes és finom formában, ezt fehérjeturmixokkal a legegyszerűbb megoldanod.
A fehérjeporok esetén, mindig hozzáadott szénhidrátoktól mentes formát válassz!

A legtöbb diéta a kialakuló éhséged miatt bukik el! Tehát ha választhatnál…

  • napi 1200 kalóriát fogyasztasz, összeszorított foggal, alacsony zsír, és magas szénhidrát tartalommal, amely miatt állandóan éhes vagy és az édességet kívánod, vagy
  • ugyanennyi kalóriát fogyasztasz, de közben változatos, ízletes, természetes étrenden lehetsz, amelyek nem okozzák ezt az állandó éhség érzetet.

…melyiket választanád?

Ez a fehérjediéta alapja. Ez az a diéta típus, amit a sportoló nők és lányok használnak ahhoz, hogy folyamatosan formában maradjanak.

Hogyan kell fogyókúráznod a fehérjediéta során?

A hagyományos étrendet, azaz a reggeli-ebéd-vacsora leosztást felejstd el. Elégtelen 2-3 alkalommal étkezned naponta. Naponta többször, kis mennyiséget fogyassz kb. 3 óránként. Az utolsó étkezésed lefekvés előtt kb. 1-2 órával legyen. Tehát ha este 11-kor mész aludni, 9 óra körül egy kis túró vagy fehérje turmix/puding tökéletes és finom vacsorád lehet. Így legalább másnap reggel nem úgy kelsz, hogy fel kell falnod a hűtőt.

Ne számold a kalóriákat! Nem a kalóriabevitel a lényeg!

Ne a kalóriákat számolgasd! A szénhidrát és a fehérje beviteled mennyiségével kell foglalkoznod, azaz eme tápanyagok fogyasztására grammokban. A legtöbb élelmiszeren fel van tüntetve, hogy az hány gramm fehérjét és szénhidrátot tartalmaz. Az alaptétel az, hogy nőként 2-2,5 gramm fehérjét/testsúly kg, és 1-1,6 gramm szénhidrátot/testsúly kg kell elfogyasztanod minden nap.

Számít az ételed minősége! Nem mindegy hogy az 500 kcal egy hamburgerből származik, vagy natúr csirkemellből és párolt zöldségekből. A legszigorúbb fitnesz modell diéta is korlátlan párolt zöldség fogyasztást tartalmaz, a bab, borsó, kukorica kivételével.

Az elfogyasztott szénhidrátok mennyiségére kiemelten kell ügyelned. A felesleget a szervezeted zsírként fogja elraktározni. Így ha fogyni akarsz, moderált mennyiségű szénhidrátot szabad csak elfogyasztanod. Természetesen a táplálékból származó zsír is lerakódik, így a zsíros ételeket is kerülnöd kell – de ezt biztosan tudod.

A gyümölcs nem fér bele a fogyókúrádba és nem diétás étel!

Amikor arról van szó, hogy nem szabad cukrot és cukros dolgokat enned, ez nem csak a cukorral édesített dolgokra vonatkozik. A tévhitek ellenére a gyümölcsökkel nem lehet lefogyni. Bár kétségtelenül egészséges a gyümölcsfogyasztás, eredményeket nem érsz el gyümölcsök rágcsálásával. Egyszóval a gyümölcscukor is cukor.

Gyümölcsök helyett, a zöldség a nyerő!

Rengeteg sőt, akármennyi zöldséget ehetsz a diétád során. A bab, borsó, kukorica kivételével, a zöldségeket nyakra főre, akár korlátlan mennyiségben fogyaszthatod zsiradék hozzáadása nélkül. A magas fehérjefogyasztás lúgosító hatását, zöldségek evésével tudod ellensúlyozni. Sok fehérje, sok zöldség – ez a kombináció mindenkinek működik!

Mennyi szénhidrátot és mit ehetsz az étrendedben?

Nem kell teljesen szénhidrát mentesen táplálkoznod. Azt hagyjuk meg a versenyzőknek. A zsemle, kenyér vagy a lisztes ételek viszont sajnos nem lehetnek az étlapodon. Egyél puffasztott rizst, rizst vagy zabpelyhet – ezeket a szénhidrátokat használjuk a modell lányokkal.

Nem léteznek csodaszerek!

Nem létezik a világon olyan zsírégető, amelyet használva lefogysz. A zsírégetők nem csodaszerek. Ellenben ha betartod a diétádat az ilyen táplálék kiegészítők felgyorsítják a fogyásod, és enyhítik a diéta során kialakuló éhséged.

(Forrás: PeakShop)