A vacsora a fogyás szempontjából és a pihentető alvásért is legyen könnyű, ne legyen megterhelő, ne legyen nagy mennyiségű, hiszen tágul vele a gyomrunk, felnyomódik a rekesz, ami nem csak a szív munkáját nehezíti meg, de a refluxos panaszokat is fokozza!

Időzítése függ a napirendtől is! Ha az edzés 7-kor kezdődik, célszerű előtte legalább egy órával befejezni a vacsorát! Egy kemény 1,5 órás edzés után folyadékpótlásra mindenképpen szükség van, de este fél 9-kor a szervezet nem igényel nagyobb mennyiségű ételt, maximum 1 db Rips, fél alma vagy egy joghurt jöhet szóba! Semmiképpen se szénhidrátalapú táplálékot vegyünk ilyenkor magunkhoz, hiszen a cél az, hogy a kiürült raktárakat a szervezet a feleslegünkből töltse fel és ne külső forrásból! Nem cél a szénhidrátmentesség, de igyekezzünk inkább túrót, cottage cheeset enni, amik jól táplálják izomzatunkat!


Néhány további variáció egy könnyű vacsira:

  • Update1 joghurt+1 kanál túró- tápláló és a túró magas fehérjetartalma jól laktat
  • 1 db Update1 Rips 1 szelet sajttal, sonkával-lassan felszívódó és kevés szénhidrát, értékes fehérjék!
  • Bazsalikomos mozzarellás paradicsomsaláta-a bazsalikom vízhajtó, a paradicsom rákmegelőző és kiváló vitaminforrás, a mozzarelle kitűnő fehérjéket biztosít!
  • 1 db alma- pektintartalma által laktat és szabályozza a vércukorszintet
  • túró+10 dkg gyümölccsel, édesítőszerrel elkeverve- akár édesség gyanánt is fogyaszthatjuk
  • 1 db Update1 joghurt +fél marék olajos mag, hogy értékes olajsavakhoz is hozzájuttassuk szervezetünket!

Kevésbé szigorúbbak tartalmasabb leveseket, főzelékeket is fogyaszthatnak!

(Forrás:rubintreka.hu)